Audyt Jakości Produkcji

Zapewnienie stałej, wysokiej jakości produktów jest fundamentem sukcesu. Nasz audyt jakości produkcji to kompleksowa usługa oceniająca skuteczność Twojego systemu zarządzania jakością oraz zgodność procesów z ustalonymi standardami i wymaganiami klientów.

Symbol lupy powiększającej znak jakości na produkcie

Cel audytu jakości produkcji:

Weryfikacja zdolności procesów do konsekwentnego dostarczania produktów spełniających oczekiwania jakościowe oraz efektywności systemu zarządzania jakością (np. ISO 9001).

  • Potwierdzenie zgodności z normami i standardami.
  • Ocena skuteczności mechanizmów kontroli jakości.
  • Identyfikacja słabych punktów procesu generujących wady.
  • Weryfikacja kompetencji i świadomości jakościowej personelu.
  • Ocena zarządzania niezgodnościami i działaniami korygującymi.
  • Wsparcie w przygotowaniu do audytów certyfikujących / klienta.

Co obejmuje audyt jakości produkcji? Typowy zakres:

Skupiamy się na kluczowych elementach wpływających na jakość końcowego produktu:

System Zarządzania Jakością

Dokumentacja, przeglądy zarządzania, audyty wewnętrzne, ryzyko.

Kontrola Procesu

Parametry, Plany Kontroli, zdolność procesu (Cpk), identyfikowalność.

Kontrola Wejściowa

Nadzór nad dostawcami, kontrola jakości materiałów.

Kontrola Międzyoperacyjna i Końcowa

Metody, narzędzia pomiarowe (MSA), kryteria akceptacji.

Zarządzanie Wyrobem Niezgodnym

Identyfikacja, segregacja, analiza, dyspozycja.

Działania Korygujące

Skuteczność rozwiązywania problemów (8D), analiza przyczyn.

Kompetencje i Szkolenia

Programy szkoleniowe, macierze kompetencji, świadomość.

Korzyści z przeprowadzenia audytu jakości:

  • Redukcja kosztów złej jakości: Mniej braków, napraw, odpadów i reklamacji.
  • Zwiększenie satysfakcji i zaufania klientów: Dostarczanie produktów zgodnych z oczekiwaniami.
  • Poprawa reputacji firmy: Budowanie wizerunku solidnego partnera.
  • Spełnienie wymagań norm i klientów: Ułatwienie certyfikacji i utrzymania kontraktów.
  • Podniesienie świadomości jakościowej w organizacji.
  • Identyfikacja możliwości doskonalenia systemu i procesów.
Zapytaj o Audyt Jakości